مهاجرانی: کارت جایگاه‌ها کانال اصلی قاچاق بنزین بودند / ۸۰ درصد مردم هیچ تغییری در سهمیه و نرخ بنزین خود نخواهند دید جزئیات جدید سهمیه‌بندی خودرو‌ها وزیر نفت: خودرو‌های نو که تازه از کارخانه بیرون می‌آیند و خودرو‌های وارداتی از این پس کار سوخت دریافت نمی‌کنند و باید با نرخ سوم یعنی لیتری ۵۰۰۰ تومان سوخت بزنند پیش بینی قیمت دلار چهارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۴ بنزین گران شد / اعلام زمان اجرای نرخ جدید بنزین مرحله پنجم کالابرگ آغاز شد + جزئیات مدل ترکیبی قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ آذر ۱۴۰۴ + جدول سه دهک اول مشمول طرح جدید کالابرگ می‌شوند حقوق ۱۴۰۵ کارکنان دولت چقدر خواهد شد؟ سخنگوی صنف جایگاه‌داران: تبخیر بنزین دو برابر استاندارد است بی‌نظم‌ترین شرکت هواپیمایی کدام است؟ سه‌نرخی شدن بنزین؛ گامی به‌سوی انضباط مصرف و اصلاح ساختار انرژی ساخت خانه در بیش از ۲ هزار محله آغاز شد جنگ قیمتی برای خودروهای برقی در راه است فوری؛ کسر آنی مالیات از خریدهای کارتخوان آغاز شد

اولین قطار باری روسیه به مقصد هند وارد کشور شد

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ورود اولین قطار باری روسیه به ایران خبر داد و گفت: این قطار حامل ۳۹ کانتینر بار است که در بندر شهید رجایی توقف می‌کند و بار آن توسط دریا به هند حمل می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۱ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 12
کد خبر: ۱۴۲۱۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره ورود اولین قطار باری مستقیم روسیه به ایران با مقصد هند اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر روابط با کشورهای همسایه، ‌در حال حاضر با اکثر کشورهای همسایه روابط بسیار خوبی برقرار شده است و بر همین اساس دو موضوع افزایش ترانزیت و تفاهم با کشورهای مختلف در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی افزود: ر حال حاضر تفاهم‌نامه با کشورهای همسایه برای ترانزیت از ایران به حجم حدود 20 میلیون تن منعقد و بخشی از آن نیز عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: قطار باری روسیه به مقصد هند برای اولین بار به صورت مستقیم از روسیه وارد خاک ایران می‌شود و در بندر شهید رجایی توقف می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه بار این قطار توسط دریا به هند صادر خواهد شد، افزود: این قطار از مسکو با پیمایش بیش از 3 هزار و 800 کیلومتر به مرز ایران رسیده و حامل 39 کانتینر بار است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه ترانزیت گفت:‌ در کریدور شمالی 3 جبهه وجود دارد و این قطار از شرقی‌ترین کریدور یعنی سرخس (ترکمنستان) وارد کشور شده است.

وی افزود: همچنین کریدورهای میانی مثل اینچه برون و گرمسار نیز دارای پتانسیل‌های بالایی برای جذب بار سایر کشورهاست که خوشبختانه ارتباطات خوبی از این طریق با روسیه و کشورهای همسایه برقرار شده است.

قاسمی ادامه داد: کریدور غربی یعنی آذربایجان- ایران نیز از کریدورهایی با ظرفیت‌های بالا در کشور بوده و رفع محدودیت‌ها و تکمیل قطار رشت- آستارا در این کریدور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی درباره امکان تداوم سیر این قطار نیز گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای خوبی که با کشورهایی مثل روسیه، قزاقستان و ترکمنستان منعقد شده و همچنین سهل‌الوصول بودن این مسیر برای رسیدن کالاهای روسیه به کشورهایی مثل هند، سیر قطار در این مسیر ادامه خواهد داشت.

قاسمی گفت: از سوی دیگر این مسیر از لحاظ صرفه اقتصادی و کاهش زمان حمل و نقل دارای مزیت‌های قابل توجهی است و قطعا سایر کشورها نیز به دنبال منافع بیشتری برای حمل بار خود هستند.

وی تاکید کرد: فعال کردن کریدورها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و با اقدامات انجام شده در این زمینه سیر این قطار نیز تداوم خواهد داشت.

وزیر راه شهرسازی درباره احیای سایر کریدورها از جمله کریدور شرقی- غربی اظهار کرد: موقعیت ژئوپلیتیکی کشور ایران باعث شده که ترانزیت علاوه بر جنبه درآمدی، مزایای امنیتی، سیاسی و اجتماعی هم برای کشورمان در بر داشته باشد و به دنبال افزایش ترانزیت کشور هستیم./تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار